REZULTATE OBȚINUTE
Rapoartele etapelor
Etapa II - 01.01 - 30.06 2018 - Finalizata
ACHIZIȚIA ȘI PROCESAREA DATELOR: PARTEA 2. VALIDAREA ȘI DISEMINAREA PRODUSULUI
Rezultate obtinute
Feedback al utilizatorilor si optimizarea bazei de date
Feedback-ul utilizatorilor este cel mai important instrument pentru optimizarea unui produs digital care are rol de interfațare cu utilizatori umani. Experiența utilizatorilor pe un website este un factor critic pentru succesul acestuia. Ușurința de învățare a interfeței (pentru ca nu există o interfața universală și unică pentru toate website-urile) și de navigare prin paginile sale face ca un utilizator să stea mai mult timp pe site sau să plece și să caute informații în altă parte. Scopul procesului de feedback din cadrul acestei activități a fost de a familiariza membrii proiectului cu interfața propusă și de a obține opinii și sugestii de optimizare pentru o experiență mai reușită pentru un utilizator dar și pentru o administrare mai eficientă a datelor în baza de date.
Nr. | Feedback | Mod de rezolvare/optimizare |
---|---|---|
1 | Protecția datelor înainte de publicare |
|
2 | Adăugare a doua copertă pentru Zona |
|
3 | Autorizarea accesului utilizatorilor |
|
3 | Data pentru imaginile din galerie |
|
Întrucât în cadrul consorțiului s-a căzut de acord ca platforma să aibă un caracter public, una dintre primele observații primite a fost legată de protecția datelor de cercetare introduse in baza date dar care încă nu se află sub protecția drepturilor de autor a nici unei publicații oficiale. Cercetările științifice sunt introduse în baza de date sub forma de rapoarte. Din cauza diversității tipurilor de metodologii și formatelor de rezultate, s-a convenit la această formă generică de raport de cercetare pentru fiecare metodă. În acest fel s-a evitat complicarea structurii bazei de date cu tabele diferite pentru fiecare tip de date, și implicit a modalității de încărcare a datelor în platforma online. Aceste rapoarte nu sunt înregistrate oficial, sunt doar responsabilitatea cercetătorului sau a echipei de cercetare. În cadrul platformei, un cercetător își va putea încărca raportul de cercetare având și posibilitatea protecției acestuia până în momentul în care consideră ca informațiile din raport sunt publicate și că acestea pot fi citate de alți cercetători. Tehnic această problemă a fost rezolvată implementând un switch boolean (de tip on/off) care descrie statutul documentului: disponibil/indisponibil. Autorul sau administratorul pot schimba acest statut. Mai există si posibilitatea de Request activă pe durata indisponibilității raportului. Prin această funcție un utilizator anunță autorul că este interesat de raport, rămânând la latitudinea autorului dacă va da curs cererii sau nu.
Alte optimizări țin de eliminarea/adăugarea unor câmpuri din tabelele bazei de date pentru eficientizarea fluxului de date. Spre exemplu tabelul cercetare avea câmpuri de relaționare cu tabelele locatie si zone prin locatie_id și zona_id. Din moment ce fiecare locatie_id are asociat prin relaționare un zona_id unic, era redundantă informația zona_id stocată în tabelul cercetare, locatie_id fiind suficient. Așadar a fost eliminată. O altă modificare minoră a fost introducerea unui nou câmp pentru o a doua imagine reprezentativă pentru zonă. Interfața grafică afișează două formate de imagini pentru reprezentarea zonei: una cu laturile egale (pătrat) in pagina de selecție a zonelor și una dreptunghiulara (format 788x281 pixeli) pentru pagina detaliată a zonei. Pentru a evita afișarea deformată a unei singure imagini în doua poziții, s-a decis introducerea a două imagini cu formatele potrivite. Indicațiile pentru formatele de imagini sunt incluse în formularele de upload.
Dacă datele introduse sunt accesibile oricui, cu excepția datelor protejate, accesul în zona de administrare a datelor se face acum doar prin autentificare. Momentan este o autentificare unică cu user și password. Autentificarea este realizată printr-un protocol HTTP(S).